CONTACT & VEELGESTELDE VRAGEN

Heeft u vragen, suggesties of een klacht? Neem contact op met de klantenservice! Wij streven ernaar u de beste service te bieden.

 

Tijdens kantooruren zijn wij bereikbaar op het telefoonnummer 085-3031729. Of u vult het 'neem contact op' formulier rechts hiernaast in waarmee u ons per email kunt bereiken. Daarnaast kunt u ook ons bereiken door zelf een e-mail te sturen naar [email protected] De verwerking van uw (eventueel) ingevulde persoonsgegevens gaat volgens de regels in ons PRIVACYBELEID.

 

Uiteraard is er ook de mogelijkheid om schriftelijk contact met ons op te nemen. U kunt contact opnemen via:

Klassiek.nl

Kanaalstraat 2-4

8933 AL Leeuwarden

1 Algemene Vragen
1.1 Hoe kan ik inloggen?

Hoe kan ik inloggen?
Om toegang te krijgen tot uw persoonlijke account dient u zich aan te melden. U doet dit door te klikken op ‘Inloggen’. De link is te vinden aan de bovenkant van de homepage naast ‘Mijn verlanglijst’ en ‘Winkelmandje’. Vervolgens vult u uw persoonlijke e-mail en wachtwoord in. Heeft u nog niet eerder ingelogd? Maak dan een nieuw account aan.

Hoe kan ik mij uitloggen na mijn bezoek aan de website?
U kunt uitloggen door rechtsboven te klikken op ‘Uitloggen’.

1.2 Gebruikersnaam en Wachtwoord

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Klik eerst op ‘Inloggen’. De link is te vinden aan de bovenkant van de homepage naast ‘Mijn verlanglijst’ en ‘Winkelmandje’. Vervolgens kunt u boven het kader waar u uw wachtwoord kunt invoeren klikken op ‘Uw wachtwoord vergeten?’. U wordt doorverwezen naar een pagina waar u het e-mailadres van uw account kunt invullen. Wij zullen dan een e-mail sturen naar dit e-mailadres, met daarin een link om zo een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt uw wachtwoord wijzigen in uw persoonlijke account. Klik op ‘Naam en wachtwoord’ links in het menu. Vervolgens vinkt u ‘Wachtwoord wijzigen’ aan. U kunt nu uw wachtwoord wijzigen. Tot slot, klik op ‘Opslaan’.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
U kunt uw e-mailadres wijzigen door te klikken op ‘Naam en wachtwoord’. Vervolgens verandert u het e-mailadres in het adres dat u wenst. Klik daarna op ‘Opslaan’. Het gewijzigde e-mailadres is nu de gebruikersnaam van uw account. Alle mededelingen, zoals orders en de verzendbevestigingen van Klassiek.nl worden verzonden naar dit adres.

1.3 Review plaatsen

Hoe plaats ik een review?
Onder elk product kunt u recensies lezen van klanten en kunt u uw mening geven over deze producten. Wilt u een review plaatsen? Klik dan op ‘Producten Reviews’, onder op de productpagina. In de beschikbare velden vult u uw naam, een titel van uw review, een review en uw waardering in. Uw reactie wordt door ons beoordeeld voor publicatie en zal daarom niet direct verschijnen nadat u klikt op 'versturen'.

Wanneer u bent ingelogd en een review plaatst, dan zal deze ook terug te vinden zijn in uw account onder ‘productreviews’. U kunt deze na publicatie niet meer bewerken. Mocht u toch iets willen veranderen of uw review verwijderen, neem dan CONTACT op met onze klantenservice.

1.4 Verlanglijst

Welke opties heeft de verlanglijst
De verlanglijst is een van de voordelen van uw persoonlijke account bij Klassiek.nl. Met de verlanglijst kunt u makkelijk producten bewaren voor een later bezoek, evenals het toevoegen van notities bij het product. U heeft daarnaast de mogelijkheid om uw verlanglijst te versturen via e-mail naar anderen. Handig voor verjaardagen en feestdagen!

Hoe kan ik de producten op mijn verlanglijst plaatsen?
Om de verlanglijst te gebruiken moet u inloggen. Op elke productpagina op Klassiek.nl is een “In mijn verlanglijst”-knop te vinden op de rechterkant van de pagina. Het product wordt toegevoegd aan uw verlanglijst wanneer u hierop klikt.

Kan ik mijn verlanglijst bewerken?
Uw verlanglijst kunt u op elk gewenst moment bewerken in uw account. U kunt in uw account klikken op ‘Mijn verlanglijst’ óf rechtsboven op de pagina op ‘Mijn verlanglijst’ om uw verlanglijst in te zien. Uw notities bij de opgeslagen artikelen kunt u op dezelfde manier bewerken. Als u besluit om een product van uw verlanglijst te kopen dan kunt u het product direct verplaatsen van uw verlanglijst naar de winkelmandje door te klikken op ‘In winkelwagen’. Heeft u meerdere producten opgeslagen, dan kunt u de volledige verlanglijst verplaatsen in uw winkelmandje door te klikken op ‘Voeg alles toe aan uw winkelmandje’.

Kan ik mijn verlanglijst delen met mijn familie, kennissen of vrienden?
U kunt uw verlanglijst per e-mail naar familie, kennissen of vrienden versturen. Klik op ‘Deel uw verlanglijst’. Vul hier de gewenste e-mailadressen in en voeg een persoonlijk bericht toe. Stuur uw genoemde producten aan een of meer ontvangers met een klik op ‘Deel uw verlanglijst’.

1.5 Winkelmandje

Waar kan ik mijn winkelmandje vinden?
U kunt toegang krijgen tot uw winkelmandje door rechtsboven te klikken op ‘Winkelmandje’. Als u hier met uw muis overheen gaat, dan krijgt u een miniatuurweergave van de inhoud van uw winkelmandje te zien. U kunt in uw winkelmandje de geselecteerde producten wijzigen of verwijderen, evenals het aantal te bestellen producten. Om de items in uw winkelmandje af te rekenen klikt u op de knop ‘Ga door naar afrekenen’.

1.6 Nieuwsbrief

Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief van Klassiek.nl?
De nieuwsbrief biedt regelmatig informatie over nieuwe producten of acties in Klassiek.nl. U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief door uw e-mailadres in te vullen in het daarvoor bestemde ruimte op de homepage, rechtsonder op de homepage onder het kopje ‘Nieuwsbrief’. Vervolgens krijgt u een e-mail waar u uw inschrijving kunt voltooien.

Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief van Klassiek.nl?
U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief door onderaan de ontvangen nieuwsbrief te klikken op ‘Uitschrijven’, of door u uit te schrijven via uw accountoverzicht onder ‘Nieuwsbrief inschrijvingen’.

1.7 Minimale Orderwaarde

Is er een minimale orderwaarde?
Nee, er is geen minimale orderwaarde. Wel worden er bij een bestelling boven €25 (binnen Nederland) geen verzendkosten in rekening gebracht.

1.8 Klacht

Ik heb een klacht. Hoe kan ik contact opnemen?
U kunt CONTACT opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected] of te bellen naar +31853031729 (maandag tot vrijdag van 9:00 tot 17:00).

1.9 Registeren

Wat zijn de voordelen van het registreren op Klassiek.nl?
Door u te registreren op Klassiek.nl krijgt u toegang tot een door een persoonlijk wachtwoord beschermd account. Hier kunt u uw factuur- en afleveradres beheren, evenals andere adressen in uw adresboek toevoegen. Bovendien krijgt u inzicht in uw bestellingen en kunt u deze beheren. Ook kunt u gebruik maken van een verlanglijst; hierin kunt u uw items voor een latere aankoop opslaan en kunt u uw verlanglijst met anderen delen. Tevens krijgt u inzicht in uw geplaatste productreviews en uw eventuele inschrijving voor de nieuwsbrief.


Hoe kan ik een nieuw account aanmaken?
U kunt een nieuw account aanmaken door te klikken op ‘Inloggen’. De link is te vinden aan de bovenkant van de homepage naast ‘Mijn verlanglijst’ en ‘Winkelmandje’. Klik op de link ‘Account aanmaken’. Hier krijgt u de mogelijkheid uw persoonlijke gegevens in te vullen. Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam en u kunt een eigen wachtwoord aanmaken. Na het klikken op ‘Verstuur’ ontvangt u een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres. Daar kunt u uw inschrijving bevestigen en uw registratie voltooien. U kunt op elk moment uw gegevens aanpassen in uw persoonlijke account.

U kunt ook een account aanmaken tijdens het bestellen.

Heeft u problemen met het aanmaken van een account? Neem dan CONTACT met ons op.


U wilt uw account verwijderen?
Neem dan CONTACT met ons op.

2 Verzending en Levertijden
2.1 Levertijd

Wat is de levertijd?
De levertijd van onze producten verschilt per product. De huidige levertijd van uw gewenste artikel wordt direct weergegeven op de desbetreffende productpagina. Een bestelling bestaande uit meerdere producten wordt in één keer verstuurd. Hierbij wordt de langste levertijd van producten binnen de bestelling aangehouden als uiteindelijke levertijd. Als u uw pakket niet binnen de genoemde werkdagen heeft ontvangen, neem dan CONTACT met ons op.

Wordt uw bestelling als pakket verstuurd? Dan heeft u de mogelijkheid uw leverdatum en plaats zelf te kiezen. Dit kan op het moment dat u de bestelling plaatst. Bij aanvullende afleverwensen zoals bezorging in de avonduren kan een bedrag in rekening gebracht worden.

Meer informatie vindt u op de pagina LEVERING.

2.2 Verzendkosten

Hoe hoog zijn de verzendkosten?
De standaard verzendkosten zijn €2,95. Als uw totale orderwaarde meer dan €25 bedraagt, wordt uw bestelling gratis verzonden binnen Nederland. Bij aanvullende afleverwensen zoals bezorging in de avonduren kan een bedrag in rekening gebracht worden. Bij verzending naar België wordt altijd € 4,95 aan verzendkosten in rekening gebracht.

2.3 Retourneren

Hoe kan ik mijn producten retourneren?
We verwijzen u door naar de pagina Verzenden en Retourneren

2.4 Alternatief Verzendadres

Kan ik een ander verzendadres dan het factuuradres invoeren?
Dit kan. Bij het invullen van de factuurgegevens heeft u de mogelijkheid de bestelling naar een ander adres te verzenden. U doet dit door onderaan op ‘Stuur naar een ander adres’ te klikken. Bent u ingelogd? U heeft dan de mogelijkheid een adres uit uw adresboek te kiezen of een nieuw verzendadres in te voeren.

3 Bestellingen en Betalingen
3.1 Mijn Bestellingen

Waar kan ik mijn vorige bestellingen bekijken?
U kunt alleen uw bestellingen terugkijken als u geregistreerd bent. U kunt dit overzicht vinden door te rechts bovenin klikken op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Bestellingen’. Bent u niet geregistreerd, maar wilt u wel een overzicht ontvangen? Neem dan CONTACT op met de klantenservice.

3.2 Winkelmandje

Waar kan ik mijn winkelmandje vinden?
U kunt toegang krijgen tot uw winkelmandje door rechtsboven te klikken op ‘Winkelmandje’. Als u hier met uw muis overheen gaat, dan krijgt u een miniatuurweergave van de inhoud van uw winkelmandje te zien. U kunt in uw winkelmandje de geselecteerde producten wijzigen of verwijderen, evenals het aantal te bestellen producten. Om de items in uw winkelmandje af te rekenen klikt u op de knop ‘Ga door naar afrekenen’.

3.3 Bestelproces

Hoe kan ik online bestellen?

Plaats het product in de winkelmandje door te klikken op de knop ‘In winkelwagen’. Alle items kunnen worden bekeken en bewerkt vanuit uw winkelmandje. U kunt hier ook de gewenste hoeveelheid aanpassen.

1. Als u de producten in uw winkelmandje wilt aanschaffen, klik dan op ‘Ga door naar afrekenen’.

2. In deze stap van het bestelproces kunt u kiezen tussen:

Inloggen

Voer uw e-mailadres en wachtwoord in.

Registreren

Na het klikken op "Verder gaan" kunt u uw persoonlijke gegevens invoeren, alsook een wachtwoord voor uw aan te maken account.

Als gast afrekenen

U loopt het bestelproces door zonder een account aan te maken.

3. Kies het bezorgmoment en de afleverlocatie (thuis of bij het postkantoor).

4. Kies uw betaalmethode.

5. U kunt hier uw bestelling controleren en onze voorwaarden nogmaals doorlezen. Deze voorwaarden dient u te accepteren alvorens de bestelling te plaatsen. Ook kunt u zich hier aanmelden voor de nieuwsbrief.

6. Klik op ‘Plaats order’. U wordt afhankelijk van uw betaalmethode doorgestuurd naar de betaalomgeving.

7. Nadat u uw bestelling heeft ingediend, krijgt u een kopie van uw bestelling en een bevestiging per e-mail.

3.4 Telefonisch Bestellen

Kan ik telefonisch bestellen?

Telefonisch bestellen is in sommige gevallen mogelijk.

Neem daarvoor contact op met de klantenservice op tel: 085-3031729

3.5 Bestellen zonder account

Kan ik zonder een klant account producten bestellen?
Jazeker, u kunt bestellen zonder een account aan te maken. Als u de gewenste items heeft geplaatst in uw winkelmandje, ga dan door in het bestelproces door op de knop 'Ga door naar afrekenen' te klikken. Vervolgens selecteer u de optie ‘Afrekenen zonder account’. Hier vult u de gegevens in die wij nodig hebben voor een succesvolle verzending. Klik op ‘Verder gaan’ om het bestelproces verder te doorlopen.

3.6 Betaalmethoden

Hoe kan ik betalen op Klassiek.nl?
U kunt betalen via iDEAL, PayPal, CreditCard, MisterCash. Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor ‘Overboeken’. U ontvangt dan een betalingsopdracht op het door u opgegeven e-mailadres. Voor een snelle en correcte verwerking van uw bestelling is het van belang dat de betaling wordt voldaan binnen de gestelde termijnen. Uw bestelling wordt verwerkt en verzonden na ontvangst van uw betaling.

3.7 Facturen inzien

Kan ik een kopie van de factuur ontvangen?
Als u een geregistreerd klant bij Klassiek.nl bent, dan kunt u uw facturen inzien in uw account onder ‘Bestellingen’. Heeft u besteld als gast? Neem dan contact op met de klantenservice via [email protected]