Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van het registreren op Klassiek.nl?
Door u te registreren op Klassiek.nl krijgt u toegang tot een door een persoonlijk wachtwoord beschermd account. Hier kunt u uw factuur- en afleveradres beheren, evenals andere adressen in uw adresboek toevoegen. Bovendien krijgt u inzicht in uw bestellingen en kunt u deze beheren. Ook kunt u gebruik maken van een verlanglijst; hierin kunt u uw items voor een latere aankoop opslaan en kunt u uw verlanglijst met anderen delen. Tevens krijgt u inzicht in uw eventuele inschrijving voor de nieuwsbrief.


Hoe kan ik een nieuw account aanmaken?

U kunt een nieuw account aanmaken door te klikken op ‘Inloggen’. De link is te vinden aan de bovenkant van de homepage naast ‘Mijn verlanglijst’ en ‘Winkelmandje’. Klik op de link ‘Account aanmaken’. Hier krijgt u de mogelijkheid uw persoonlijke gegevens in te vullen. Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam en u kunt een eigen wachtwoord aanmaken. Na het klikken op ‘Verstuur’ ontvangt u een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres. Daar kunt u uw inschrijving bevestigen en uw registratie voltooien. U kunt op elk moment uw gegevens aanpassen in uw persoonlijke account.

U kunt ook een account aanmaken tijdens het bestellen.

Heeft u problemen met het aanmaken van een account? Neem dan contact met ons op.


U wilt uw account verwijderen?

Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik inloggen?
Om toegang te krijgen tot uw persoonlijke account dient u zich aan te melden. U doet dit door te klikken op ‘Inloggen’. De link is te vinden aan de bovenkant van de homepage naast ‘Mijn verlanglijst’ en ‘Winkelmandje’. Vervolgens vult u uw persoonlijke e-mail en wachtwoord in. Heeft u nog niet eerder ingelogd? Maak dan een nieuw account aan.

Hoe kan ik mij uitloggen na mijn bezoek aan de website?
U kunt uitloggen door rechtsboven te klikken op ‘Uitloggen’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Klik eerst op ‘Inloggen’. De link is te vinden aan de bovenkant van de homepage naast ‘Mijn verlanglijst’ en ‘Winkelmandje’. Vervolgens kunt u boven het kader waar u uw wachtwoord kunt invoeren klikken op ‘Uw wachtwoord vergeten?’. U wordt doorverwezen naar een pagina waar u het e-mailadres van uw account kunt invullen. Wij zullen dan een e-mail sturen naar dit e-mailadres, met daarin een link om zo een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt uw wachtwoord wijzigen in uw persoonlijke account. Klik op ‘Naam en wachtwoord’ links in het menu. Vervolgens vinkt u ‘Wachtwoord wijzigen’ aan. U kunt nu uw wachtwoord wijzigen. Tot slot, klik op ‘Opslaan’.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
U kunt uw e-mailadres wijzigen door te klikken op ‘Naam en wachtwoord’. Vervolgens verandert u het e-mailadres in het adres dat u wenst. Klik daarna op ‘Opslaan’. Het gewijzigde e-mailadres is nu de gebruikersnaam van uw account. Alle mededelingen, zoals orders en de verzendbevestigingen van Klassiek.nl worden verzonden naar dit adres.

Welke opties heeft de verlanglijst
De verlanglijst is een van de voordelen van uw persoonlijke account bij Klassiek.nl. Met de verlanglijst kunt u makkelijk producten bewaren voor een later bezoek, evenals het toevoegen van notities bij het product. U heeft daarnaast de mogelijkheid om uw verlanglijst te versturen via e-mail naar anderen. Handig voor verjaardagen en feestdagen!

Hoe kan ik de producten op mijn verlanglijst plaatsen?
Om de verlanglijst te gebruiken moet u inloggen. Op elke productpagina op Klassiek.nl is een “In mijn verlanglijst”-knop te vinden op de rechterkant van de pagina. Het product wordt toegevoegd aan uw verlanglijst wanneer u hierop klikt.

Kan ik mijn verlanglijst bewerken?
Uw verlanglijst kunt u op elk gewenst moment bewerken in uw account. U kunt in uw account klikken op ‘Mijn verlanglijst’ óf rechtsboven op de pagina op ‘Mijn verlanglijst’ om uw verlanglijst in te zien. Uw notities bij de opgeslagen artikelen kunt u op dezelfde manier bewerken. Als u besluit om een product van uw verlanglijst te kopen dan kunt u het product direct verplaatsen van uw verlanglijst naar de winkelmandje door te klikken op ‘In winkelwagen’. Heeft u meerdere producten opgeslagen, dan kunt u de volledige verlanglijst verplaatsen in uw winkelmandje door te klikken op ‘Voeg alles toe aan uw winkelmandje’.

Kan ik mijn verlanglijst delen met mijn familie, kennissen of vrienden?
U kunt uw verlanglijst per e-mail naar familie, kennissen of vrienden versturen. Klik op ‘Deel uw verlanglijst’. Vul hier de gewenste e-mailadressen in en voeg een persoonlijk bericht toe. Stuur uw genoemde producten aan een of meer ontvangers met een klik op ‘Deel uw verlanglijst’.

Waar kan ik mijn winkelmandje vinden?
U kunt toegang krijgen tot uw winkelmandje door rechtsboven te klikken op ‘Winkelmandje’. Als u hier met uw muis overheen gaat, dan krijgt u een miniatuurweergave van de inhoud van uw winkelmandje te zien. U kunt in uw winkelmandje de geselecteerde producten wijzigen of verwijderen, evenals het aantal te bestellen producten. Om de items in uw winkelmandje af te rekenen klikt u op de knop ‘Ga door naar afrekenen’.

Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief van Klassiek.nl?
De nieuwsbrief biedt regelmatig informatie over nieuwe producten of acties in Klassiek.nl. U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief door uw e-mailadres in te vullen in het daarvoor bestemde ruimte op de homepage, rechtsonder op de homepage onder het kopje ‘Nieuwsbrief’. Vervolgens krijgt u een e-mail waar u uw inschrijving kunt voltooien.

Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief van Klassiek.nl?
U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief door onderaan de ontvangen nieuwsbrief te klikken op ‘Uitschrijven’, of door u uit te schrijven via uw accountoverzicht onder ‘Nieuwsbrief inschrijvingen’.

Hoe kan ik een kortingscode inwisselen?
U kunt uw kortingscode inwisselen door deze in te voeren in de daarvoor bestemde ruimte in uw winkelmandje. Klik vervolgens op ‘Wissel in’. Conform de voorwaarden van de kortingscode wordt de korting verrekend. Er kan slechts één kortingscode per bestelling worden gebruikt.

Is er een minimale orderwaarde?
Nee, er is geen minimale orderwaarde. Wel worden er bij een bestelling boven €15 geen verzendkosten in rekening gebracht.

Ik heb een klacht. Hoe kan ik contact opnemen?
U kunt contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar info@klassiek.nl of te bellen naar +31853031729 (maandag tot vrijdag van 9:00 tot 17:00).

 

Hoe kan ik betalen op Klassiek.nl?

Wilt u liever niet online betalen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Wat is de levertijd?
Onze producten worden meestal binnen 1-2 werkdagen bezorgd. De huidige levertijd van uw gewenste artikel wordt direct weergegeven op de desbetreffende productpagina. Als u uw pakket niet binnen 1-2 werkdagen heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.

Wordt uw bestelling als pakket verstuurd? Dan heeft u de mogelijkheid uw leverdatum zelf te kiezen. Dit kan op het moment dat u de bestelling plaatst.

Meer informatie vindt u op de pagina levering.

Als u uw pakket niet binnen 1-2 werkdagen heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?
De standaard verzendkosten zijn €2,95. Als uw totale orderwaarde meer dan €15 bedraagt, wordt uw bestelling gratis verzonden.

Hoe kan ik mijn producten retourneren?
We verwijzen u door naar de pagina Retourneren

Kan ik een ander verzendadres dan het factuuradres invoeren?
Dit kan. Bij het invullen van de factuurgegevens heeft u de mogelijkheid de bestelling naar een ander adres te verzenden. U doet dit door onderaan op ‘Stuur naar een ander adres’ te klikken. Bent u ingelogd? U heeft dan de mogelijkheid een adres uit uw adresboek te kiezen of een nieuw verzendadres in te voeren.

Waar kan ik mijn vorige bestellingen bekijken?
U kunt alleen uw bestellingen terugkijken als u geregistreerd bent. U kunt dit overzicht vinden door te rechts bovenin klikken op ‘Mijn account’ en vervolgens op ‘Bestellingen’. Bent u niet geregistreerd, maar wilt u wel een overzicht ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Waar kan ik mijn winkelmandje vinden?
U kunt toegang krijgen tot uw winkelmandje door rechtsboven te klikken op ‘Winkelmandje’. Als u hier met uw muis overheen gaat, dan krijgt u een miniatuurweergave van de inhoud van uw winkelmandje te zien. U kunt in uw winkelmandje de geselecteerde producten wijzigen of verwijderen, evenals het aantal te bestellen producten. Om de items in uw winkelmandje af te rekenen klikt u op de knop ‘Ga door naar afrekenen’.

Hoe kan ik online bestellen?
Plaats het product in de winkelmandje door te klikken op de knop ‘In winkelwagen’. Alle items kunnen worden bekeken en bewerkt vanuit uw winkelmandje. U kunt hier ook de gewenste hoeveelheid aanpassen.

1. Als u de producten in uw winkelmandje wilt aanschaffen, klik dan op ‘Ga door naar afrekenen’.

2. In deze stap van het bestelproces kunt u kiezen tussen:

Inloggen

Voer uw e-mailadres en wachtwoord in.

Registreren

Na het klikken op "Verder gaan" kunt u uw persoonlijke gegevens invoeren, alsook een wachtwoord voor uw aan te maken account.

Als gast afrekenen

U loopt het bestelproces door zonder een account aan te maken.

3. Kies het bezorgmoment en de afleverlocatie (thuis of bij het postkantoor).

4. Kies uw betaalmethode.

5. U kunt hier uw bestelling controleren en onze voorwaarden nogmaals doorlezen. Deze voorwaarden dient u te accepteren alvorens de bestelling te plaatsen. Ook kunt u zich hier aanmelden voor de nieuwsbrief.

6. Klik op ‘Plaats order’. U wordt afhankelijk van uw betaalmethode doorgestuurd naar de betaalomgeving.

7. Nadat u uw bestelling heeft ingediend, krijgt u een kopie van uw bestelling en een bevestiging per e-mail.

Hoe kan ik een kortingscode inwisselen?
U kunt uw kortingscode inwisselen door deze in te voeren in de daarvoor bestemde ruimte in uw winkelmandje. Klik vervolgens op ‘Wissel in’. Conform de voorwaarden van de kortingscode wordt de korting verrekend. Er kan slechts één kortingscode per bestelling worden gebruikt.

Kan ik telefonisch bestellen?
Telefonisch bestellen is in sommige gevallen mogelijk. Neem contact op met de klantenservice.

Kan ik zonder een account producten bestellen?
Jazeker, u kunt bestellen zonder een account aan te maken. Als u de gewenste items heeft geplaatst in uw winkelmandje, ga dan door in het bestelproces door op de knop 'Ga door naar afrekenen' te klikken. Vervolgens selecteer u de optie ‘Afrekenen zonder account’. Hier vult u de gegevens in die wij nodig hebben voor een succesvolle verzending. Klik op ‘Verder gaan’ om het bestelproces verder te doorlopen.

Kan ik mijn eerdere bestellingen opnieuw bestellen?
Klassiek.nl biedt in uw persoonlijke account de mogelijkheid aan om eenvoudig eerder voltooide orders opnieuw te bestellen. Deze zijn te vinden in het menu-item ‘Mijn bestellingen’. Daarna kunt u altijd meer producten toevoegen of het aantal wijzigen. Ga vervolgens verder om de order te voltooien.

Is er een minimale orderwaarde?
Nee, er is geen minimale orderwaarde. Wel worden er bij een bestelling boven €15 geen verzendkosten in rekening gebracht.

Hoe kan ik betalen op Klassiek.nl?
U kunt betalen via iDEAL, PayPal, CreditCard en MisterCash. Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor ‘Overboeken’. U ontvangt dan een betalingsopdracht op het door u opgegeven e-mailadres. Verzending zal plaatsvinden na ontvangst van de betaling. Alleen wanneer u zo spoedig mogelijk betaalt kunnen wij voldoen aan de eventuele door u opgegeven gewenste leverdatum.

Kan ik een kopie van de factuur ontvangen?
Als u een geregistreerd klant bij Klassiek.nl bent, dan kunt u uw facturen inzien in uw account onder ‘Bestellingen’. Heeft u besteld als gast? Neem dan contact op met de klantenservice.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door te blijven surfen, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.